Není pochyb, že v poslední době všude vidíme titulky, jak „zhubnout do plavek„, což asi zatočí občas s psychikou každé z nás, obzvlášť, když se snažíte na své postavě pracovat už delší dobu. A právě v naší psychice je dost často zakopaný onen zmíněný pes.

Psychika je mocná

Zkuste někdy zpomalit a zamyslet se nad vaší psychikou. Pokud budeme k sobě upřímné, tak se určitě dost často přistihneme nad neustálou myšlenkou, že jídlo je příčinou našeho přibírání a proto se mu budeme raději vyhýbat a pokud si něco dopřejeme, tak si to dost často ihned vyčítáme. Ale na vině může být spíše než jídlo zpomalený metabolismus.

Zkuste veškeré negativní myšlenky přeměnit na pozitivum. Každé ráno se podívejte do zrcadla a zkuste si říct:

  • Zrychluje se mi metabolismus.
  • Každý den jsem štíhlejší.
  • Jsem zdravá a je mi fajn.
  • A hlavně mám se ráda.

Jak zhubnout do plavek? Nešetřete pohybem!

Je to neustále stejném klišé, ale opravdu to bez pohybu samo nepůjde. Snažte se najít pohyb, který vám bude nejvíce příjemný a nebudete mít pocit, že se neustále musíte do něčeho nutit. Postupem času vám pohyb samotný přijde naprosto přirozený a budete chtít zkoušet stále něco nového a stane se z toho vaše přirozenost. Určitě to nedělejte, protože to po vás někdo chce, ale proto,  že vy sami se chcete ve svým těle cítit dobře.

Tipy na cviky

  • Chůze – jedná se o nejpřirozenější způsob. A navíc chodit musíte každý den, takže stačí, když si pro začátek naplánujete delší trasy a zapomenete na úlevy jako např. výtah. A pokud to jde tak i na autobusy atd.
  • Běh – pokud teprve začínáte, tak by se váš běh měl podobat spíš rychlé chůzi. Zkuste týden každý den rychlejší chůzi a potom krátké vyběhnutí, aby si tělo zvyklo na změnu.
  • Cvičení – aby tělo nebyla břečka, která se klepe při každém rychlejším pohybu, tak je dobré zařadit cviky na zpevnění středu těla. Core cviky – zde menší ukázka.

Určete si cíl, abyste se neztratili

Nejdůležitější je, abyste si uvědomily, proč to vlastně celé děláte a čeho tím chcete dosáhnout. Pokud nejste vnitřně přesvědčené, že chcete opravdu nějakou změnu, tak budete pouze neustálé začátečnice, které to po chvíli přestane bavit.

  • Cíle musí být reálné a podle vašich možností. Každý má jiné geny a fyzickou zdatnost. Toto pravidlo je asi nejtěžší, protože se musíme podívat pravdě do očí.
  • Jdete pomalu, ale zato trvale s váhou dolu.
  • Sestavte si rozvrh nebo plán, ve kterém můžete škrtat a vidět své dosažené cíle, ale i chyby.
  • Mějte pořádek a systém ve svém životě. Zkuste si vést deník o vašem jídle i pohybu. A jednou týdně sumarizujte
  • Nekoukejte na výsledky vaší kamarádky
  • Nepřestávejte chtít zvyšovat svoje možnosti. Pokud máte pocit, že už to nejde, tak se nadechněte a zkuste to ještě jednou :)!

Zkoušejte a poznávejte

Určitě také všude slyšíte a vidíte, že musíte změnit jídelníček. Určitě je fajn, pokud nad svým jídlem přemýšlíte a víte, co jíte a co všechno může vámi zvolené jídlo způsobit. Ale pokud je to pro vás další překážka, které vás dělí od vaší lepší postavy, tak na věc jdete postupně.

  • Jídlo jezte pravidelně
  • Menší dávky
  • Více ovoce dopoledne a zeleninu odpoledne a večer
  • Zkoušejte a ochutnávejte nové kombinace. Zkuste zabrousit do receptů pro přípravu smoothie, ochutnávejte z oblasti Raw stravování. Zkuste používat a poznávat rozličné chuťě koření jako např. chilli, skořice, čerstvou bazalku, mátu, zázvor
  • Nebojte se tuků, ovšem opatrně na množství a na to jaké tuky konzumujete.

Chceš být zdravý? Věčně mladý? Tak se přestaň trápit hlady.. Halina Pawlowská