Dejte si díky nám pozor na 7 největších chyb, kterých se můžete dopustit při hubnutí a na cestě za vaší vysněnou postavou.

1. Věříte nízkotučným výrobkům

Bohužel někteří z nás uvěřili, že nízký obsah tuku zároveň znamená nízký obsah kalorií. Chyba! Pokud se budeme bavit o nízkotučných jogurtech, tak to je opravdu veliké zlo, protože v tu chvíli bývají pouze parodií na zdravý jogurt. Většinou se jedná o přeslazené tekuté cosi. A většinou složení těchto „jogurtů“ znamená, že máte chuť a tendenci sníst jich více. Ale zkuste si dát ráno k snídani poctivý hutný jogurt. A rozhodně se nebojte tuků.

2. Nedostatek tekutin

Určitě nemusíme zmiňovat, že se musíte vyhýbat slazeným nápojům nebo nedej bože nápojům s náhradními sladidly. To je myslím dnes všem již jasné. Ale některé ženy, které chtějí zhubnout, mají bohužel strach se pořádně napít, protože tělo, pokud do této doby bylo dehydratované,  může na příjem tekutin reagovat nafouklým bříškem. Ale opravdu se nebojte a dejte vašemu tělu čas. Určitě nepijte velké množství tekutin najednou, ale zkuste si pití rozložit do menších, ale zato pravidelných dávek. Teď si asi říkáte, že na to nemáte čas myslet, i já měla takovou reakci. Ale víte, že na hlídání pitného režimu dnes existuje celá řada aplikací pro chytré telefony?

3. Když nebudu jíst

Ano, ano, známé drastické a účinné hladovky. Jenže za jakou cenu. Je sice pravda, že pokud tělu nedáte po určitou dobu najíst, tak vás odmění ztrátou pár kilogramů. Jenže potom nastoupí obranný mechanismus těla a sníte vše, co se vám dostane do cesty. A tak pořád dokola. V tuto chvíli jste na nejlepší cestě k anorexii, bulímii, nebo přinejmenším k rozhození vašeho metabolismu a věřte, že cesta ke správnému fungování vašeho metabolismu potom není jednoduchá. Proto raději zkuste jíst méně, ale zato pravidelně :)

4. Nebuďte líné

Je sice pravda, že se snažíme jíst zdravě, ale bohužel se často vymlouváme na to, že nemáme čas přemýšlet nad jídlem. A proto důvěřujeme polotovarům v supermarketech. Je načase, abychom si z jídla udělali rituál a požitek, nikoliv jen nutnost pro dobití baterek. Věnujte čas výběru ingrediencí a čtěte jejich složení.

5. Už žádné tuky

Snažíme se z jídelníčku vyřadit veškerý tuky z obavy, aby se nám neuložil do podkoží. Jenže to je právě veliká chyba, protože my ten správný tuk potřebujeme. Pokud ho tělu nedáváme a úplně odstraníme, tak se naše tělo bude opět bránit a každičký nepatrný tuk, který od nás dostane, si bude chránit a hromadit.

6. Nic nemůžu

Už nikdy si nedám čokoládu, už nikdy žádná zmrzlina a žádný alkohol atd. Ale ve skrytu duše toužíte po všem, co jste si zakázala a každé setkání se „zakázaným ovoce“ je pro vás utrpení, stres a nervy. Takže DOST. Pokud nemáte žádné zdravotní komplikace, které by vám něco zakazovaly, tak vy sami si nic nezakazujte. Jezte vždy střídmě a podle chuti. Tělo nebude ve stresu, bude mít čas na proces spalování a správné fungování metabolismu.

7. Motivace

Hubnu a držím speciální jídelníček, protože všichni kolem to dělají. Další chyba. Aby vaše změna byla celoživotní a trvalá, tak vy sama o tom musíte být přesvědčená jako první a musíte vše dělat pro sebe a podle sebe. Jinak to nemá cenu a opět nastupuje známý stres a tělo bude v opozici. Vše dělejte pro radost. Choďte si zacvičit, zaběhat, protože na to máte chuť a víte, že vás to dobíjí. Nezačínejte s během, jen proto, že celá vaše ulice to dělá, protože je to momentálně IN a vy nechce být pozadu.

Žijte život pro radost a hlavně naslouchejte svému tělu a sami sobě, to je nejdůležitější.