Určitě víte, že potraviny mají různý vliv na fungování těla. A jsou i potraviny, které nám pomáhají spalovat tuk v těle. Mezi potraviny, které urychlují spalování patří pochopitelně i různá koření.

 

Přinášíme vám 5 nejznámějších potravinových spalovačů. Potraviny, které zde uvádíme by vám určitě neměly chybět v pravidelném jídelníčku.

Spalovače tuků, co fungují

Zelená má zelenou – Brokolice

Brokolice je jedním z největších zdrojů vitamínu C. A jak od nás již víte, tak vitamín C je nedílnou a důležitou součástí pro nastartování metabolismu. Brokolice obsahuje 150 % doporučené denní dávky v pouhých 100 g. Brokolice je jednou z potravin, které můžete jíst neomezené množství a nepřiberete na váze. Je prostě příliš objemná a neobsahuje skoro žádné kalorie.

Oříškem nikdy nepohrdni

Možná se to zdá zvláštní, ale oříšky opravdu patří mezi spalovače tuku. Mají veliký obsah tzv. zdravých tuků a esenciálních mastných kyselin. Mají vlastně i docela veliký obsah vlákniny. A vlastně lidé, kteří nejedí maso, tak potřebnou bílkovinu nahrazují právě ořechy. A nejlepšími ořechy pro náš organismus jsou vlašské ořechy.

Co trochu Mexika

Fazole obsahují skoro nejvíce vlákniny z luštěnin a přitom mají nízký glykemicý index. Fazole poskytují ideální prostředí pro metabolismus, aby uvolnil mastné kyseliny. Teď možná jásáte, že fazole v tomatě máte rádi a měli jste strach si je koupit. Tak ho mějte i nadále. Rozhodně nekupujte nejrůznější varianty nakládaných fazolí. Protože jejich marinády obsahují veliké procento cukrů, které opravdu nepotřebujeme. A pokud vás trápí strach z nadýmání po konzumaci, tak fazole důkladně propláchněte ve studené vodě a zjistíte, že fazole vás již nenafouknou.

Aspoň jednou do týdne

Zkuste to aplikovat i v jídelníčku vašich ratolestí. Už víte? Kdo tipoval ryby, tak měl svatou pravdu. Obsahují veliké množství esenciálních mastných kyselin a vysoké množství DHA – omega 3 mastné kyseliny. Naše tělo dokáže převést alfa-linolenové kyseliny (ALA) na DHA pouze s 5% účinností. Proto jsou ryby pro náš organismus, tak důležité.

Nejen na velikonoce

Vejce jsou úžasným spalovačem, proto si je dopřávejte nejen na Velikonoce. Bílkoviny obsažené ve vejcích mají na svědomí pocit nasycení, vyrovnanost hladiny sacharidů v krvi, zabrání kolísání množství inzulínu v těle a také dodají velké množství energie pro vaše tělo. Tudíž se nemusíte bát, že by vás ihned po snídani honila mlsná. Naopak vás to příjemně nastartuje.

Tip na snídani od nás – Dvě míchaná vajíčka s plátkem šunky od kosti a plátek celozrnného chleba namazaný kvalitním máslem. Co k pití? Sklenička s vlažnou vodou a šťávou z půlky citronu.