Léto se nám pomalu blíží, tak proč nevyužít darů přírody, kterých je kolem nás vždycky plno, abychom byly krásné, zdravé a hlavně plné energie. Je možné, že při změnách počasí se často cítíte unavené nebo dokonce nafouklé. Je to možná tím, že vaše strava postrádá vlákninu a antioxidanty. Než sáhnete po chemických produktech, tak si zkuste přečíst náš článek a třeba vám bude inspirací.

Jahody

Nejen, že jsou krásně červené, což nás už samo o sobě dobije pozitivní energií, ale i úžasně voní. A vůně s našimi smysly dokáže plno kouzel. Ale jsou především zdrojem mnoha vitamínů A, B, C, E a K a jelikož jsou nabité antioxidanty, tak zabraňují stárnutí našich buněk. A věděli jste, že konzumace jahod dokáže například snížit i zvýšenou teplotu? Pokud vás nebaví pouze samotná konzumace jahod, tak můžete vyzkoušet jahody i jako součást vašeho ranního smoothie. A jestli rádi mlsáte nebo chcete pro vaše dítě zdravou zmrzlinu, zkuste náš recept:

Ingredience

  • půl kila jahod
  • kokosový cukr dle chuti (doporučuji od ISWARI)
  • mandlové mléko (nemusí být žádné)

Jahody omyjte, rozmixujte, dle chuti přidejte cukr a popř. i mléko. A potom už jen naplňte vaničky nebo jiné formičky na zmrzlinu a rovnou do mrazáku. Zkuste směs bez mléka naplnit např. do kostek na led a potom jednotlivé kostky použít do letního nápoje pro vaše děti.

Maliny

Věděli jste, že jeden průměrný hrnek malin obsahuje cca 55 % denní potřeby vitamínu C, 40 % denní dávky manganu, 12 % vitamínu K, 7 % kyseliny listové a zhruba 6 % vitamínu E? Pokud půjdeme do detailního rozboru malin, tak v nich ještě najdeme prvky thiaminu, niacinu, vápníku, hořčíku, mědi i zinku. Jsou opravdu nabité antioxidanty jako je lutein, cholin ..)

Borůvky

Další poklad z našich lesů. Dá se i říci, že je to bomba plná antioxidantů. A především neutralizují volné radikály a jsou plné vlákniny. Obsahují veliké množství vitamínu C a díky vysokému obsahu antokyanů (ve vodě rozpustné pigmenty) mohou u žen snížit riziko srdečních onemocnění. Jsou úžasné pro naše vlasy a nehty, ale i pro lepší zrak a močový měchýř.

Meruňky

Pokud jsem v začátku článku psala o vláknině, tak právě meruňky obsahují veliké množství vlákniny, kterou potřebujeme pro správné trávení. Dále mají vysoký podíl vitamínů B a C. Mezi další tělu prospěšné látky, které meruňky obsahují, patří železo, karoteny a antioxidanty.

Veškeré druhy ovoce, které jsem nyní popsala, jsou úžasné i jako sušené buď na čerstvém vzduchu nebo prostřednictvím mrazu tzv. lyofilizací. 

Meloun

Pokud trpíte například těhotenskou cukrovkou, tak toto ovoce velmi uvítáte ve vašem jídelníčku. Nemusíte se bát kalorické hodnoty ani hodnoty cukruObsahují vitamíny B, B2 a C, beta karoten, pektin, kyselinu listovou, lykopen a fosfor. A také draslík a hořčík, který organismus potřebuje pro správné a bezbolestné fungování svalových tkání a kardiovaskulárního systému.