Máte neustále pocit plnosti a připadáte si jako nafouklý balón, i když se snažíte dodržovat životosprávu a pravidelně se hýbete? Někdy je možné, že váš organismus může zbytečně zadržovat vodu a tím pádem se vaše ručička na váze nikdy nemůže pohnout směrem dolů.

Je pochopitelné, že pokud máte podezření, že tímto způsobem špatně funguje vaše tělo, je vhodné vyhledat lékaře a nechat si vyšetřit štítnou žlázu. My vám zatím doporučíme 5 tipů pro lepší cirkulaci vody ve vašem těle.

1. A opět to jídlo

Zkuste dodržovat rytmus 5 jídel denně rozdělených do menších porcí a rozhodně se hlídejte, abyste se nedojídali mezi jídly.

2. Přidejte draslík

Draslík je nedílnou součástí pro správné fungování našeho těla. Draslík zajišťuje prakticky veškeré funkce v lidském organismu. Podílí se na přesné funkci kardiovaskulárního systému, snižuje krevní tlak, zajišťuje svalový tonus a rovněž ovlivňuje i náš nervový systém. Nevýhoda draslíku je, že ho náš organismus vylučuje v moči nebo i s potem, tudíž jeho pravidelné doplňování je na místě. A jaké potraviny tedy jíst?

  • banány
  • meruňky
  • avokádo
  • rozinky
  • játra
  • hrozny
  • vejce

Denní spotřeba činní průměrně 5 gramů, doporučená denní dávka je v rozmezí 2 až 5,5 gramů.

Draslík funguje nejlépe se sodíkem, poměr příjmu draslíku ku sodíku je 2:1. pokud tedy více solíme, měli bychom přijímat i více draslíku. Musíte si však dávat pozor, jelikož dávky nad 25 g jsou toxické!

3. Pozor na sladké

I zde platí, že bychom to neměli přehánět s pojídáním sladkého. A pokud si myslíte, že když používáte třtinový cukr, tak je vše vyřešeno, jste bohužel na omylu. Třinový cukr se od rafinovaného liší pouze v tom, že jsou v něm zachovány veškeré minerály, ale rozhodně nesladí méně.

4. Bez vody to fakt nejde

Zkuste denně vypít minimálně 1,5 litr tekutin. Nejlépe čisté vody a v období, které máme nyní je vhodné do vody přidávat citrón. Tímto nápojem můžete váš organismus zároveň i čistit a zároveň hubnout. Pokud moc nemusíte vodu, tak vyzkoušejte zelené čaje, na trhu jich máme veliké množství.

5. Neustále se hýbejte

Ano, bez pohybu se nic bohužel nikdy nezmění. Pokud se děsíte, že vás hned naženeme do posiloven, tak se nemusíte bát. Postačí, když pro začátek zapojíte více svižnější chůze a občas si někam i popoběhněte :). A jakmile vám bude více pohybu vlastní, tak zkuste třeba pravidelně navštěvovat bazén. Plavání je úžasný způsob pohybu pro celý organismus a jeho posílení. A opakem plavaní může být pro někoho rekreační běh.

Hlavně zkuste pohyb zařadit pravidelně do svého života až vznikne příjemná závislost a pravidlo pohybu pro váš život. A jelikož je naše tělo potvůrka a na každý pohyb si časem zvykne, tak zkuste být především kreativní a měňte druhy pohybů a jejich intenzitu.