Tento druh ovoce, tedy pomelo, je často zmiňováno v souvislosti s hubnoucím procesem. A tak se na to zkusme podívat, proč zrovna pomelo na hubnutí.

Původ pomela

Pomelo pochází z Jihovýchodní Asie, ale můžete si jako čerstvé utrhnout třeba také v USA, Mexiku nebo Číně. A věděli jste, že například lidé v Číně věří, že pomelo přináší štěstí a blahobyt? Jeho plody dozrávají v zimních měsících od listopadu do března. Je zdrojem řady důležitých látek, má velmi nízkou energetickou hodnotu a řadí se tak mezi vhodné potraviny při redukční dietě. Pomelo obsahuje velké množství vitamínů a minerálů.

Co vše pomelo obsahuje

  • vitamíny (A,C)
  • minerály (mangan, železo, draslík)
  • vodu

Dá se všeobecně říci, že má podobný prospěch pro naše tělo jako každé jiné ovoce. Vždy mějte na paměti, že konzumace ovoce by měla být především v dopoledních hodinách, nikoliv večer. Zkuste nastarovat každý den s citronem a dopoledne ke svačině třeba zmíněné pomelo.

Proč tedy pomelo na hubnutí

Odpověď na otázku, proč pomelo na hubnutí je zřejmě jediná. Pokud budeme srovnávat různé druhy ovoce podle kalorických tabulek, tak pomelo se umísťuje na třetím místě. Další možnou odpovědí, proč se pomelo doporučuje při dietách je ta, že všeobecně veškeré citrusy jsou vždy doporučovány pro svůj nízkoenergetický obsah a schopnost štěpit cukry.

Kalorické hodnoty ovoce

  1. Sweetie 140 kJ
  2. Grep 172 kJ
  3. Pomelo 174 kJ
  4. Mandarinka 182 kJ
  5. Pomeranč 196 kJ
  6. Ananas 196 kJ
  7. .Jablko 260 kJ
  8. Hruška 276 kJ
  9. Hrozno bílé 307 kJ
  10. Banán 386 kJ

(Zdroj: www.kaloricketabulky.cz)

Glykemické hodnoty ovoce

Glykemický index je hodnota, která určuje, jak rychle se sacharidy v určitém jídle transformují na glukózu a ta se pak dostane do krevního oběhu. Čím rychleji potravina dokáže zvýšit hladinu glukózy v krvi, tím má vyšší glykemický index. Nejvyšší hodnoty mají jednoduché sacharidy, nejnižší komplexní sacharidy.

  • Pomelo 22
  • Sweetie 26
  • Grep 30
  • Jablko 38
  • Hruška 38
  • Hroznové víno bílé 40
  • Pomeranč 44
  • Mandarinka 45
  • Ananas 66
  • Banán 70

(Zdroj: www.kaloricketabulky.cz)

Jak se jí pomelo

Tipů na zpracování pomela je hned několik. Pokud se rozhodnete pomelo zařadit do vašeho jídelníčku při dietě, tak bude samozřejmě nejlepší, pokud ho vždy budete konzumovat syrové. Zkuste snídat pomelo s bílým jogurtem a vločkami. Ovšem pomelo můžete koupit např. i sušené a nebo kandované. Ale v tomto případě mějte na paměti, že jeho kalorická hodnota naroste.

Tip Fitlia

Pokud se někdy neorientujete ve zkratkách ve spojitosti s hodnotami kcal a kJ, tak zde je malá nápověda:

Kalorie je definována jako množství tepelné energie nutné k zahřátí 1 g vody o výchozí teplotě 1°C. Vzhledem k tomu, že je tato hodnota příliš malá, používá se její tisícinásobek, tedy kilokalorie (kcal).

Joule je definován jako energie, kterou vynaloží práce jednoho wattu, který působí jednu sekundu. Ze stejných důvodů jako u kalorie se pro praktické účely užívá tisícinásobek, tedy kilojoule (kJ).

Takto funguje převodní poměr mezi kcal a kJ:

kJ = kcal x 4,1868 (4,2 kilojoulu je jedna kilokalorie)
kcal = kJ x 0,2388 (0,24 kilokalorie je jeden kilojoul)