Jestli zrovna nejste ten správný typ pro fitness, běh nebo jiné klasické aerobní činnosti a přesto se chcete hýbat, tak zkuste břišní tanec. A to si pište, že ten vám rozhodně rozhýbe celé tělo.

Břišní tanec je skvělá alternativa pohybu. Nepotřebujete žádného partnera ani předem perfektní kondici. A pokud vás trápí několik kilo navíc, tak se rovněž nemusíte trápit nebo dokonce mít strach z návševy hodin břišního tance. Tento druh tance je jedním z nejstarších na světě. Jelikož v sobě skrývá několik kultur, zvyků a tradic, říká se mu také orientální tanec, arabský tanec nebo tanec východu.

V poslední době jeho obliba velmi rychle roste. Daří se mu odbourávat stud mezi „baculkami“, které se před tím vyhýbaly jakémukoliv kolektivnímu udržování postavy.

Proč břišní tanec

Jedná se o kombinace hned několika pohybů více částí těla dohromady. Základ je kombinace vln a krouživých pohybů s výraznými akcenty a rychlými pohyby. A právě tyto pohyby vám krásně rozhýbou bříško a boky, které jsou asi nejvíce komplikovanou částí ženského těla, pokud jej potřebujeme zhubnout či zpevnit. Díky břišním tancům se ženy cítí více žensky, přitažlivěji a jejich sebedůvěra roste. A pokud toužíte po zpestření vašeho partnerského života, tak mu zkuste zatančit jednu z mnoha variací těchto tanců a uvidíte, že určitě upoutáte nejen jeho pozornost, ale vzbudíte v něm i touhu. Alespoň to vše popisují účastnice orientálních tanců.

Co nám přinese břišní tanec

  • Rozhýbe celé tělo
  • Reguluje tělesnou hmotnost
  • Formuje tělo a zlepšuje jeho ohebnost
  • Zpevňuje svalstvo – zádové, pánevní, břišní, hýžďové
  • Podporuje správné držení těla – pokud se naučíte správně držet tělo, budete působit elegantněji a ženštěji
  • Poskytuje odpočinek a relax, uvolňuje napětí a bloky, dodává energii a dobrou náladu
  • Dává ženě možnost lépe si uvědomit a znovu objevit své tělo, krásu a půvab, svou individualitu, ženskost i sebevědomí

Musíme přiznat, že břišní tance nejsou určené pro strmou redukci vaší váhy a pokud očekáváte vyrýsované svaly jako z posilovny, tak vás musíme zklamat. Jsou ale příjemnou možností pro celkové uvolnění, relax a postupné formování vaší postavy, pokud opět změníte váš jídelníček. Což jako vždy připomínáme, že úspěšné shazování nabitých kilogramů ovlivníte ze 70 % změnou stravy.

Pokud si stále nejste jisté, že to bude pro vás to pravé, tak určitě využijte možností zkušební hodiny/lekce zdarma, což většina opravdu kvalitních škol nabízí. Lekce trvá 60 – 90 minut a nabízejí se buď v ucelených 3 měsíčních seminářích a nebo v pravidelných týdenních intervalech jako doplnění cvičebních hodin některých fitness center.

Kdy se vyhnout břišnímu tanci

Všeobecně se nedoporučuje těhotným ženám před ukončením prvního trimestru. A poté záleží na vašem aktuálním zdravotním stavu či doporučení lékaře. Pokud se budou taneční prvky provádět s přihlédnutím k vašemu těhotenství, tak vám tanec nemůže ublížit, ba naopak. Pokud jste těhotná a chcete ho vyzkoušet, tak si vyhledejte raději lektorku, která umí pracovat s těhotnými. Jsou totiž prvky například třes (shimmy), které se rozhodně nedoporučují pro těhotné. Stejné opatření se musejí provádět i u klientů, kteří mají určitá omezení s páteří či klouby. Proto se raději vždy poraďte s lékařem nebo přímo s lektorem.