H.E.A.T.  4 písmena, která v překladu z anglického jazyka znamenají High Energy Aerobic Training. Jedná se o aerobní cvičení, při kterém jde o vysoký energetický výdej. Vše, co k tomu potřebujete jsou vaše vlastní nohy. Tento druh cvičení je naprosto bez věkového omezení, pokud pomine kojence a batolata.

Pojďme se podívat na H.E.A.T. podrobněji

  • Jedná se o poměrně mladý styl aerobního cvičení. Poprvé byl představen na fitness festivalu v roce 2002 v Rimini.
  • Dá se říci, že vynálezci nebo chcete-li zakladateli jsou Max Grossi a Marika Moretti, uznávané osobnosti ve světě fitnessu.
  • Filozofie vychází z přirozené chůze. Je to spojení trekkingu s joggingem. Může cvičit opravdu každý, jak netrénovaná osoba, tak např. i důchodce. Vše záleží na vašem tempu a možnostech.
  • Spálíte při něm v průměru asi 500 až 700 kcal za 1 lekci (45 min) –  při hodině tance spálíte cca 490 kcal.
  • K nám do České republiky tento styl dorazil zhruba v roce 2007 a mezi hlavní propagátory patří i cvičitelka a majitelka fitness Hanka Kynychová.
  • Pokud vás zajímá cena za lekci, tak se nemusíte bát. Většinou se pohybuje mezi 90 – 140 korunami. Pokud zakoupíte permice, tak vychází ještě lépe.
  • I dostupnost H.E.A.T. je celkem slušná – k loňskému roku (tedy 2013) bylo přes 40 fungujících center a  počet instruktorů je také zajímavý – přes 300.
  • Můžete se setkat se zápisem H.E.A.T i HEAT

Chůzí za lepší postavu

Rozhodně si nemyslete, že odejdete po skončení lekce pouze s lehce promočeným trikem. Omyl, budete naprosto mokré, což je také náš cíl, ne? :) Spálit a vypotit co nejvíce tukových buněk.

  • Cvičení probíhá na stroji, který se jmenuje Maxerrunner. Je to vlastně dost podobné běžeckému pásu. Ovládání je naprosto jednoduché, takže žádné obavy, že nebude stíhat pokyny instruktora. Jelikož si náročnost chůze řídíte sami, tak jsou zde 3 ovládací prvky.
  • Dá se říci, že při H.E.A.T. je nejpřirozenější forma spalování, neboť chůze je nám všem přirozená a při lekcích H.E.A.T. si cvičení chůzi pouze ztížíte. Je možné si stroj nastavit pro chůzi do kopce či s větším odporem během chůze.
  • Oproti jiným lekcí s instruktorem, zde můžete cvičení provádět podle svých fyzických možností, nikdo vás nebude peskovat, pokud si zátěž při chůzi snížíte.
  • Oblečení volte pohodlné. Kalhoty nejlépe přiléhavé ¾ nebo 7/8 délky, protože pot vám bude stříkat i z kolen.
  • Boty doporučuji raději běžecké.
  • Pitný režim nepodceňujte, před samotnou lekcí by bylo fajn, pokud byste vypili alespoň 0,5 litrů vody a průběhu cvičení dalších 0,7 litru. Nebojte, stroj má držák na vaši lahev.

HEAT video

Podělte se s námi o vaše zkušenosti s tímto strojem :).