Pokud chcete opravdu tvrdě zamakat na svým těle. A mít z toho fajn pocit a hlavně úžasně pevné a vyrýsované tělo, tak byste měli určitě vyzkoušet cvičební plán podle fitness youtube gurů Zuzky Light.

Kdo je Zuzka Light?

V životopise Zuzky Light budeme raději struční :). Její kariéra byla nejprve započata v porno průmyslu. Poté se vydala díky obrovské úspěšnosti videí na kanálu youtube na dráhu fitness cvičitelky a musím uznat, že její workouty jsou opravdu fascinují. I když pro mnohé, kteří zkoušeli cvičit podle Jillian Michaels, mohou připomínat do určité míry podobný styl jako právě zmíněná Jillian Michaels

Zuzka se narodila v roce 1982 v Praze, provdala se za Kanaďana jménem Frederick Light, se kterým založila známý pořad BodyRockTV. Její série cvičení si skoro přes noc zamilovali milóny diváku. No možná to ze začátku byli pouze diváci milující pohledu na její tělo :). I když se po pár letech rozvedla, zůstalo jí příjmení Light. Tato česká fitness trenérka pak začala pracovat na vlastním projektu ZWOW (Zuzka’s Workout Of the Week), který je ještě úspěšnější než minulý projekt.

Jak se stravovat podle Zuzky Light

Ani zde se nevyhneme úpravě jídelníčku. Jako většina fitness cvičitelů i Zuzka tvrdí, že bez úpravy jídla to zkrátka nepůjde. Za zlepšením postavy stojí ze 70% změna jídelníčku a zbytek je dřina na vlastním těle. 

Jako vždy je důležitá pravidelnost stravování a každé jídlo si rozdělit do menších porcí. Light se drží pravidla, že jí 6 krát denně malé porce. Věří, že pokud tělo hladoví, tak nepůjde vůbec nic. Je zásadním zastáncem omezení konzumace mouky a výrobků z ní a pochopitelně zavrhuje do určité míry sladkosti. Naopak je zastáncem dalo by se říct raw stravování, alespoň co týká pojídání ovoce a zeleniny. Protože na zeleninu a ovoce klade veliký důraz. Dále doporučuje omezit sodík a přílišné solení či slaná jídla jako třeba polotovary. A nakonec ani pitný režim nepodceňuje, doporučuje 3 litry denně (voda nebo bylinné čaje).

Styl cvičení Zuzany Light

Jak jsme již napsali, tak mnohým může na první pohled styl připomínat cvičení podle Jillian Michaels. Ale oproti Jillian nemá ve svém cvičení tak jasný systém nebo chcete-li pořadí. Cvičení Zuzky Light spadá do kategorie HIIT(intervalový trénink = jedná se o krátké cvičení, při kterém se střídají krátké tréninky různé intenzity). Tyto cviky jsou velmi účinné na spalování tuků a především jejich účinek probíhá ještě i po skončení lekce. Zuzka tvrdí, že ve skutečnosti stačí cvičit pouze 20 minut denně. A další výhodou jejích workoutů je, že vy sami si můžete vybrat na co se chcete při cvičení soustředit.

Zaměření cviků

  • ABS
  • Butt – legs
  • Cardio
  • Full body

Příští týden se budeme detailněji věnovat stravovacím tipům podle Zuzky Light.