Nechce se vám chodit do fitka, běhat venku nebo zkrátka nechcete ztrácet čas cestou do nějakých center? Přinášíme vám několik rada a tipů pro kardio cvičení přímo u vás doma.

Co je kardio cvičení

Kardio cvičení jsou cviky, které nám pomáhají zbavovat se tuků a spalovat kalorie. Pokud vás trápí tlustá stehýnka, špíčky na bříšku, zkrátka vše, co se při skákání pohybuje víc, než by mělo. Tak právě tyto části těla potřebují zásah kardio cvičení. Kardio je vytrvalostni pohybová aktivita, která vás nutí se zadýchat, zrychlí vám metabolismus a nabudí tělo ke spalování tuků. Je důležité, abyste si hlídali tepovou frekvenci. Pokud se dostanete do kardio zóny, tak máte vyhráno a začínáte spalovat. Výpočet tepové frekvence zde.

Kardio cviky

  • rychlá chůze
  • běh
  • jízda na kole
  • běhání na pásu
  • kikbox, fitbox
  • dřepy
  • tanec

Jak na kardio cvičení doma

Čím dál více lidí začíná provozovat cvičení doma a nebo to alespoň kombinují s lekcemi v centrech. Má to pochopitelně i několik výhod, když provozujete kardio cvičení doma.

Výhody kardio cvičení doma

  • můžete cvičit kdykoliv máte chuť a čas
  • nepotřebujete speciální vybavení
  • neplatíte žádný vstup
  • nejste omezeni rozvrhem fitka
  • odpadá stud, pokud se stydíte vystavovat své tělo okolí
  • jedete podle svého tempa

Cviky na domácí kardio

  • skákání pře švihadlo
  • běh na místě
  • zakopávání, předkopávání, skákání panáka (jumping jack), skákání na jedné noze, skákání do výšky
  • sedy lehy

Ideální je, abyste cvičili alespoň 30 minut dvakrát až třikrát do týdne. Nikdy nezapomínejte na začátku cvičení na prohřátí a po skončení cvičení na strečink.

Pokud stále tápete v kardio cvičení, tak můžete vyzkoušet veliké množství videí na internetu. Pochopitelně existují i díky chytrým telefonům nejrůznější aplikace jako je např. osobní trenér a nebo i workouty třeba od fitness blender. com.