Zničila jste si neustálými dietami metabolismus nebo máte jen pocit, že přibíráte i ze vzduchu? Tak my vám nyní ukážeme, jak nastartovat metabolismus chutnými potravinami.

V první řadě si zkuste spočítat váš bazální metabolismus. Abyste věděli, kolik váš organismus spálí kalorií při běžném provozu. Pro spočítaní můžete využít online kalkulačky a nebo, což bude lepší a hlavně přesnější, využijte rad výživového poradce. Ale hned na začátku si prosím uvědomte, že metabolismus je do určité míry geneticky dán, nicméně i přesto se můžeme snažit a podporovat správnou funkci metabolismu.

Chia semínka

V poslední době jsem o nich slyšela docela hodně, vy možná také a tak jsem si řekla, že je vyzkouším a mohu je jen doporučit. Chia semínka jsou semínka rostliny jménem Salvia hispanica pocházející z Jižní Ameriky a jsou známá již od dob Aztéků. Nejpodstatnější jsou svou hydrofilní vlastností. Tím, že na sebe vážou vodu, vytvářejí lépe stravitelný gel. Semínka můžete smíchat nejen s vodou, ale například i s jogurtem či jinými nápoji a vždy vytvoří gelovitou hmotu. Tím, že vám v žaludku vytvoří gelovitou hmotu, zpomalí trávení polysacharidů na glukozu a tím je ovlivněna hladina cukru v krvi. I lékaři doporučují chia semínka třeba kojícím matkám. Obsahují totiž velké množství zdravých tuků jako Omega-3 mastné kyseliny. Jsou vhodná i pro diabetiky.

Chia semínka používají i sportovci, aby měli více psychické i fyzické energie. Jsou velkým zdrojem vlákniny – 30 gramů semínek obsahuje cca 11 gramů vlákniny. Což je 33 procent doporučené denní dávky vlákniny. Ve 100 gramech chia semínek najdeme 21 g tuků, a z toho právě 62 % jsou omega-3 mastné kyseliny. A pokud máte problémy s pokožkou, vlasy či nehty, živiny chia semínek přispívají k menší lámavosti a větší pružnosti vlasů a nehtů.

Grepy

Výborné ovoce, které má široké spektrum využití a jedno z těchto využití je pro váš metabolismus. Grep je sloučenina naringeninů a flavonoidů. Flanovoid např. vyrovnává hladinu cukru v krvi, takže pokud vás trápí cukrovka, tak grep je ideální společník. Nejlepší je, pokud začnete den snídaní grepu. Protože dokáže předcházet metabolickému syndromu, prediabetickému stavu úzce spojovanému s vyšším objemem tuku v oblasti pasu.

Zázvor

Jak určitě víte, tak pokud potřebuje rozeběhnout metabolismus, je nutné organismus „zahřát“ a k tomu výborně poslouží vlastnosti zázvoru. V čínské medicíně patří mezi hřejivé suché potraviny, které vyrovnávají Yang. Zázvor díky svým vlastnostem urychluje látkovou výměnu a tělo využívá vlastní tuk pro spalování. Má rovněž antiseptické vlastnosti a je plný vitamínů A, B1, C, E.

Chilli papričky

Tak na ty rozhodně nesmím zapomenout. Pokud občas zabrousíte do vod bulváru, tak víte, že velikou příznivkyní chilli je modelka Simona Krainová, ta bez vody s citronem a chilli neudělá ani krok. Chilli papričky obsahují kapsein, což je látka, které se využívá i do krémů proti celulitidě. Kapsein totiž zvyšuje vnitřní teplotu těla a tím opět rozbíhá a startuje metabolismus. A logicky, pokud musí mít tělo vyšší teplotu, tak musí zvýšit energii a k této energii používá spalování vlastních tukových zásob. Chilli papričky můžete přidat vlastně kamkoliv, když to snesete. Takže přidejte do kabelky dalšího pomocníka pro krásu, malou skleničku s chilli.

Tak co, už víte, jak nastartovat metabolismus? Znali jste naše tipy nebo je dokonce používáte? Podělte se s námi a přidejte vaše tipy pro nakopnutí metabolismu do diskuze nebo na FB Fitlia.