Věděli jste, že někteří muži říkají naším bokům madla lásky? Je možné, že je muži milují jak jsou, ale my je chceme mít krásně štíhlé a pevné. Jestli chcete tuto hodně problematickou část vašeho těla vylepšit, tak pro vás máme několik účinných cviků.

Asi mi většina z vás dá za pravdu, že zhubnout tuto část těla jde hodně těžko, ale jde to. Pro zmenšení této části zad je nutné cvičit opravdu pravidelně a to ideálně dvakrát až třikrát týdně. Jedná se totiž o posílení takzvaného hlubokého stabilizačního systému (core), který ovládá rovnováhu a držení těla.

Proč vznikají madla lásky

Chtělo by se říct, že je to tak trochu daň za dnešní módu. S oblibou se nosí bokové kalhoty a sukně, krátká trička, krátké bundy a záda jsou volná a nechráněná před zimou. Právě z tohoto důvodu se musí tělo chránit před chladem a začne se tam postupně tvořit tuková vrstva. Jedná se vlastně o obrannou a ochrannou reakci organismu, v této oblasti se nacházejí ledviny, které jsou citlivé na chlad, proto je třeba je chránit. Na přední straně se zase nacházejí důležité orgány, proto i pneumatika na břiše se může zvětšovat.

Nejlepší cviky na boky

1. Zvedání zad

Lehněte si na břicho, pod čelo dejte smotaný ručník, abyste zajistili správnou linii hlavy, krku a páteře. Ruce pokrčte a předloktí položte na podlahu, dlaně směřují dolů. Zhluboka dýchejte. Zpevněte střed těla a hlavu táhněte dopředu, aby došlo k protažení páteře, ramena tlačte od sebe. Poté zvedněte hlavu a ramena z podlahy, pohled směřuje dolů. Při pohybu nahoru vydechujte a nepoužívejte podporu rukou. V horní pozici chvíli vydržte, pak se nadechněte a pomalu se vraťte do výchozí polohy.

Pokud byste chtěli knihu, ze které je níže uvedený obrázek, můžete si ji koupit nejvýhodněji zde.

6117559-cviceni

Foto: Repro kniha: Core trénink/Slovart

 2. Úklony do stran

Tyto cviky jsou velmi účinné právě na dolní část zad. Postavte se rovně, mějte mírně rozkročené nohy a ruce napněte nahoru společně s činkami nebo lahvemi s vodou (ručníkem či posilovací gumou). Následně dělejte úklony na obě strany, přičemž byste měli dělat alespoň 20 opakování po 3 sériích.

3. Zapojte nohy

Lehněte si na zem a natáhněte nohy. Zvedněte je asi 10 cm nad zem, pravou nohu pokrčte a přitáhněte k hrudníku, levou nechte ve vzduchu nataženou. Pak nohy vyměňte a opakujte. Aby bylo cvičení účinnější, cvičte tři série po deseti.

4. Pilates a kalanetika

Cvičení pilates a kalanetika kompletně zpevní a vytvarují tělo. Cviky jsou na zpevnění a vytvarování těla včetně bochánků lásky ideální. První výsledky jsou znatelné již po několika hodinách cvičení.

5. Chůze, chůze a zase chůze

I obyčejná chůze má vliv na pneumatiku nad zadkem. Choďte svižnou chůzí alespoň 30 minut každý druhý den. Spálíte nejen tuky, ale můžete si i vytvarovat danou problémovou oblast. Výborný je i jogging nebo běh.