Chcete mít krásně pevnou postavu a přitom nevystrčit nos z domova :)? Stačí si pořídit veliký balón a díky němu si můžete skvěle zacvičit. A to i doma a my vám poradíme, jak na to.

Jak poznat toho pravého

Nejdůležitější je zvolit správnou velikost. Zlaté pravidlo pro správné určení velikosti je, že když si na něj sednete, tak musíte celá chodidla položit na zem a nohy vám svírají pravý úhel.

Cvičení s míčem overball

Dřepy

Tento cvik vám dokáže zapojit každý sval. Hlavně si v první řadě připravte ruce. Jde o jednoduchý dřep, ale my ho vylepšíme o to, že nad hlavou budeme držet velký míč. Tím, že musíte držet balón, tak zapojíte i zádové svaly a rovněž vám overball pomůže udržet rovnováhu. Nohy mírně rozkročte a dřep udělejte tak, jak vydržíte a nebudou se vám zvedat paty ze země. Dole jedno nadechnutí a vydechnutí setrvejte a pak zas to samé. Cvik opakuj 15 – 20 krát.

Pevná prsa i bříško

Dáme zabrat horní části našeho těla. Jedná se o zcela jednoduchý, ale o to více účinný cvik, který nám pomůže zpevnit prsa, ale i bříško. Opřeme lokty o balón tak, aby svíraly pravý úhel a záda i nohy jsou natažené a pouze špičky nohou se opíráme o zem a snažíme se udržet rovnováhu. Pokud již budete dobře zvládat stabilitu, tak můžete střídat zvedání nohou, ale nezapomínejte, že vždy musíte ležet jako prkno. Vždy vydržte v pozici, alespoň 30 vteřin.

Ploché bříško

A ted si dáme zabrat, abychom měli krásně pevné bříško. Lehněte si na záda a nohy si položte na míč. Ruce si dejte za hlavu. Vlastně vše je stejné, jako když děláte sedy lehy. Hlavu mírně zvedejte spolu horní částí trupu. Vždy vydržte ve zvedlé poloze a poté pomalu zpět na zem. Pokud si chcete cvik ztížit, tak můžete při pohybu nahoru udělat pohyb ke straně a tím budete posilovat boční stranu bříška. Cvik opakujte alespoň 30 krát.

Krásný zadeček

Nesmíme zapomenou na náš zadeček. Balon si musíte opřít o zeď a to učiníte tak, že se zády opřete o míč a nohy rozkročte na šířku ramen. A nyní sjedete po míči dolů, jako když chcete dělat dřepy, ale vaše nohy musejí svírat pravý úhel a v této pozici setrváte několik vteřin, ideálně 15 – 20. Poté se pomalu narovnáte směrem nahoru. Tento cvik byste měli opakovat, alespoň 20 krát.

Vnitřní strana stehen

Když už máme krásně pevný zadeček, tak musíme zapracovat i na vnitřní straně stehen. Pohodlně si lehněte na záda. K tomuto cviku můžete použít veliký nebo i malý overball. Záleží pouze na vás. Takže balón sevřete mezi koleny a pevně držte a snažte se jej zmáčknout. Nezapomeňte, že vaše nohy musejí svírat pravý úhel. Tento cvik si opět můžete ztížit tím, že při stlačení balónu nohy zvednete nahoru a několik vteřin setrváte. Takže v jeden moment máte zvednuté nohy, které svírají pravý úhel a zároveň stlačujete overball.