Milujete jógu, pilates nebo třeba východní filozofii? A to vše byste chtěli vyzkoušet nebo dokonce spojit v jednu lekci, protože nemáte tolik času, kolik byste potřebovali? Dneska vám představíme nový zajímavý cvičební trend, který zažívá v poslední době obrovský boom. Jedná se o dynamickou sestavu cviků, která v sobě spojuje prvky jógy, pilates a především, což je podstatné, východní filozofii myšlení.

Co je deepwork

Jedná se o nový cvičební program, který v sobě spojuje všechny tři výše zmiňované prvky. Tedy pilates, jógu a umění východní filozofie. Pokud se rozhodnete vyzkoušet deepwork, tak se můžete těšit na příjemnou formu cvičení, díky které upevníte a aktivujete vaše hluboké svaly.

Princip a podstata tohoto cvičení vychází z učení jing & jang. Pokud přesně nevíte, co je učení jing & jang, tak se jedná o učení pěti elementů (země, dřevo, oheň, kov a voda) a jejich rozdílných energií. Jedná se vlastně tak trochu i o propojení tradiční čínské medicíny TCM

Zakladatel tohoto stylu nebo chcete-li raději propagátor, který tento styl začal na sobě sám aplikovat, byl tanečník a rovněž úspěšný gymnasta Robert Steinbacher.

Co vás bude při hodině deepworku čekat?

Pokud vás zajímá, jak taková hodina deepwork vypadá a pokud si říkáte, že to bude relax, tak jste na velikém omylu. Hodina by měla být vždy dynamicky pojatá a rozhodně se u ní pěkně zapotíte a ucítíte svoje svaly. Tato forma cvičení, pokud se jí budete věnovat poctivě a pravidelně,  vám zajistí správné fungování kardiovaskulárního systému a krásně vyrýsované tělo. Při každém cvičení dochází k posilování svalů a rovněž i ke spalování vašich tukových zásob. Rozhodně se nemusíte při lekcích deepworku obávat nudy a stereotypu.

Jak cvičit deepwork

Sám Robert doporučuje alespoň dvakrát v týdnu po dobu 30 minut a mezi jednotlivými tréninky by vždy vložil dvoudenní pauzu. Oproti jiným cvičitelům, kteří například tvrdí, že teprve bolest při cvičení je to pravé k překonání sebe sama,  Robert Steinbacher tvrdí, že cvičení byste nikdy neměli provádět přes bolest. Cvik doporučuje právět do chvíle, než ucítíte lehké pálení ve svalu. Rovněž klade velký důraz na správné dýchání během prováděných cviků. A vždy doporučuje cvičit naboso, abyste z toho měli větší prožitek a možnost většího  napojení na své tělo a jeho potřeby. V neposlední řadě má přání, abyste se nechali unášet hudbou a tím jste docílili maximum prožitku.

Ukázka cvičení deepworku u Roberta Steinbachera