Tak a máme po Vánocích. Taky máte stejně jako já špatné svědomí, že jste zobali cukroví a hned vidíte několik kilogramů na vaší váze navíc? Tak zkuste společně se mnou detoxikační kůru podle Antonie Mačingové.

Kdo je Mgr. Antonie Mačingová

Antónia Mačingová žije v Košicích a vystudovala UPJŠ, obor andragogika. Ovšem zdravému životnímu stylu se věnuje více než 15 let. Na toto téma pořádá množství přednášek, pobytových seminářů a kurzů vaření. Ve svých knihách, které si u čtenářů nevedou vůbec špatně (minulý rok dostala ocenění Český bestseller 2013 za knihu „Zhubněte jednou provždy„) se snaží jednoduchou formou přiblížit způsob, kterým se odbourávají mýty o stravě. Kniha „zhubněte jednou provždy“ vlastně vznikla na základě autorčiných zdravotních potíží, které nechtěla řešit prášky, ale věřila, že vše spočívá ve stravě a v nás samých.

TIP: kupte si knihu Zhubněte jednou provždy za nejlepší cenu.

Princip 28 denního detoxu podle Mačingové

Hlavní princip tohoto detoxu spočívá v pevně předepsaném jídelníčku na 28 dní. Pokud si již nyní říkáte, že to bude dlouhá a těžká doba, tak věřte, že tomu tak není. Mačingová dokonce věří, že během tohoto detoxu není nutné žádné speciální cvičení či další „mučící techniky“ :). Tudíž budete hubnout v klidu domova. Pokud se budete opravdu držet předepsaného jídelníčku, který vás nijak nelimituje v množství, tudíž můžete jíst do sytosti, tak konzumace jídla bude způsobovat požírání nahromaděného tuku, a to především v oblasti bříška, což asi trápí většinu z nás. Další nutnou podmínkou je dostatečný přísun tekutin, abychom mohli odplavovat toxiny a pomoci metabolismu v jeho chodu.

Při výběru potravin zkuste opravdu dávat pozor a vybírat kvalitu. Je pravda, že kvalita může být někdy dražší, ale věřte,  že rčení „méně je někdy více“, zde platí dvojnásob, vždyt investujete do sebe, do svého života. Tím, že je při tomto detoxu doporučováno jíst do sytosti, tak budete předcházet tomu, že by vás honila mlsná. Díky této metodě se naučíte jíst pravidelně, což je vlastně základ všeho a to nejdůležitější pro zdravé a správné fungování vašeho těla. Pokud se nyní jako většina lidí cítíte unaveni, tak to může být především nedostatkem živých vitamínů. Což znamená, že nám chybí čerstvá zelenina a ovoce. A právě při této kůře se jí najíme do sytosti.

Kolik zhubnu

Asi nejčastější otázka, pokud se pouštíme do nějaké diety nebo očistné kůry. Ale právě při tomto detoxu se nedá říct kolik zhubnete na váze, ale můžete očekávat, že vám budou spíše ubývat centimetry, což si myslím, že je mnohem důležitější, než ručička na váze. A hlavně budete cítit neskutečný příval energie, takže si myslím, že po skončení 28 denní kůry se vám bude chtít i cvičit nebo opravdu a trvale změnit vaše výživové zvyky/zlozvyky. Jak kůra funguje si můžete ověřovat třeba na naší BMI kalkulačce.

Jojo efekt

Pokud se bojíte či se ptáte, co bude následovat po skončené 28 denní kůře Mačingová, tak máte hned několik možností. Jestliže jste se dostali díky této metodě na váhu, se kterou jste spokojeni, tak hurá a Mačingová doporučuje dodržovat plán 5:2. Což znamená, 5 dní v týdnu připravujte jídla podle receptů Antonie Mačingové a zbylé 2 dny můžeme jíst co chcete. A nebo se vydáte směrem zcela nového stravování. Doporučuje stravu podle krevních skupin, která přikládá veliký význam tomu, že tělo funguje podle své krevní skupiny. A nebo se každý den ráno můžete rozhodnout, zda budete ten den jíst sacharidy nebo bílkoviny, tento styl je dosti podobný tzv. dělené stravě.

Ukázka jídelníčku podle Mačingové na první týden

1. DEN
Snídaně: Mrkev + jablko + ořechy + rozinky + med
Oběd: Brokolice s česnekem + strouhaný nízkotučný sýr
Večeře: Salát z červené řepy + strouhaný sýr

2. DEN
Snídaně: Mrkev + jablko + ořechy + rozinky + med
Oběd: Fazolové lusky s česnekem + strouhaný sýr
Večeře: Salát z červené řepy + vařené vajíčko

3. DEN
Snídaně: Mrkev + jablko + ořechy + hrozinky + med
Oběd: Salát z červené řepy + strouhany sýr
Večeře: Mrkvový perkelt + strouhaný sýr

4. DEN
Snídaně: Mrkev + jablko + ořechy + hrozinky + med
Oběd: Mrkvový perkelt + strouhaný sýr
Večeře: Prokládaná cuketa

5. DEN
Snídaně: Mrkev + jablko + ořechy + hrozinky + med
Oběd: Prokládaná cuketa
Večeře: Fazolové lusky s česnekem + strouhaný sýr

6. DEN
Snídaně: Mrkev + jablko + ořechy + hrozinky + med
Oběd: Fazolové lusky ze zázvorem
Večeře: Brokolice s česnekem + vařené vajíčko

7. DEN
Snídaně: Mrkev + jablko + ořechy + hrozinky + med
Oběd: Salát z červené řepy + vařené vajíčko
Večeře: Mrkvová perkelt + strouhaná sýr

Pokud vás zajímají i další dny této diety, tak pro vás pochopitelně máme celý Jídelníček pro 28 denní detox podle Mačingové :). Přejeme úspěšný detox na jehož konci vás čeká příliv energie.