O co se vlastně jedná? Tento styl cvičení pochází z Ruska a používal se již v carském Rusku. Ruský název pro Kettlebell je Girja. A jedná se o závaží ve tvaru zespoda zploštělé koule a na vrchní části je opatřeno uchem.


Pokud se bavíme o kettlebellu, tak nesmíme opomenout autora známé knihy Russian kettlebell challenge, Pavla Tsatsoulina. Ten má na svědomí jeho raketový vzestup v západní Evropě. Je rovněž autorem známého pojetí tréninku Russian Bear.

Pro koho je Kettlebell určen

Pro všechny, kteří chtějí především zvýšit svalovou vytrvalost a tím zároveň snížit procento tělesného tuku a získat objem na správných místech. Při tomto cvičení používáte ve velké míře svaly stabilizačního systému a tím dochází ke zlepšení pohybové koordinace. Rovněž posilujete kardiovaskulární systém, tudíž ten nejdůležitější sval.

Výhody při cvičení

Můžete cvičit kdekoliv a skoro kdykoliv. Neustále dochází ke střídání zpevněných a uvolněných svalů. Což vám může sloužit např. jako průprava při bojových umění.

Trénujete všechny tři druhy síly: výbušnou, maximální i vytrvalostní.

Rozvíjíte rychlost, pružnost a celkovou pohyblivost. Jedná se o nejlepší cvičení pro zpevnění a prevenci onemocnění vašich zad

Velikostí kettlebellů je několik, takže s nimi může cvičit i velmi štíhlá žena. Nejnižší váha je 4 kg a nejvyšší 48 kg.

Podívejte se na video:

Věděli jste, že i sedminásobný vítěz cyklistického závodu Tour de France Lance Armstrong využívá techniky kettlebell? A nebo že ruský silák Mooro Znamenskij (nar. 1873), udělal stojku na dvou 32 kg kettlebellech, aby potom seskočil na obě nohy a v tom stejném pohybu dostal obě závaží nad hlavu? A to vše dokázal udělat desetkrát za sebou.