Hezké počasí je definitivně pryč, takže své sportovní aktivity přesouváme pod střechu. Pojďme se podívat, které indoor sporty nám pomohou spálit nejvíce kalorií a shodit tím pádem nějaké to kilčo :)

1.  Squash

Spálíte až 3 700 kJ za hodinu a pokud se squashem začínáte, pravděpodobně se po půl hodince na kurtu nebudete moci druhý den hnout. Vypadá to jednoduše, ale po pár míčcích budete lapat po dechu a prosit o pauzu. Squash nejde hrát na půl plynu, do míčku musíte od začátku „řezat“, aby se zahřál a skákal.

Squash tříbí rychlost a postřeh. Ocení ho hlavně ženy a dívky, které se chtějí zbavit celulitidy.

Kolik to stojí: pronájem kurtu od cca 150 po 500 Kč na hodinu podle času a místa. Vybavení si můžete pro začátek půjčit za pár korun.

2. Tenis

Spálíte až 3 500 kJ za hodinu a i když je kurt na tenis podstatně větší, než ten squashový, naběháte se o něco méně. I tak je ale tenis hodně náročný sport na fyzičku. Výhodou je, že se dá pinkat i volněji, což u squashe moc nejde.

Kolik to stojí: pronájem kurtu je podobný jako u squashe, tj. od cca 150 po 500 Kč na hodinu podle času a místa. Vybavení si můžete rovněž pro začátek půjčit.

3. Spinning

Spálíte až 3 500 kJ za hodinu. Cyklistika je známá jako výborný sport pro všechny a spinning v podstatě jen přenesl cyklistiku do tělocvičny a přidal prvky aerobiku. Možná jste také slyšeli, že ze spinningu roste zadek. Jako každý sport, i spinning je třeba dělat pod dohledem zkušeného trenéra či instruktora – pak vám nechtěný růst některých partií nehrozí.

Spinning je dobrý hlavně pro vaše srdce a oběhový systém. Samozřejmě, že se nevyrovná pocitu z jízdy na kole, ale když venku prší či dokonce sněží, vezmete jistě rádi za vděk spinningem a vyjížďku na kole necháte na jaro.

Kolik to stojí: hodina spinningu se dá pořídit zhruba okolo stokoruny a nepotřebujete žádné další vybavení, postačí sportovní oblečení.

4. Taebo

Spálíte až 3 000 kJ za hodinu. Pokud jste o taebu dosud neslyšeli, tak vězte, že jde o aerobní cvičení, při které se používají údery a kopy z bojových sportů, či jejich kombinace ve svižném tempu a za doprovodu hudby. Veškeré údery jsou bezkontaktní.

Díky taebo posílíte mimo jiné svaly ovlivňující držení těla, hýždě a břicho.

Kolik to stojí: ceny za jednu lekci začínají zhruba na 70 Kč a nepotřebujete žádné speciální vybavení, stačí sportovní oblečení.

5. Plavání

Spálíte až 2 800 kJ za hodinu a jediný problém s plaváním může být ten, když neumíte plavat :) Pokud je váš nejoblíbenější styl čubička, doporučuji domluvit si pár lekcí s trenérem nebo alespoň s někým, kdo trochu plavat umí. U plavání je totiž také velmi důležité plavat správně.

A dámy, pozor: pokud chcete hubnout, hledejte bazén s teplejší vodou. Ve studené vodě se vám může vytvořit vrstva tuku a hmotnost se zvýší. I když to bude jen přechodně, protože při pravidelném plavání by měl přebytečný tuk mizet.

Kolik to stojí: hodinu v bazénu pořídíte za pár korun a plavky má většinou každý doma. Jediným větším zásahem do peněženky tak mohou být plavecké brýle, ale bez těch se minimálně pro začátek obejdete.