Ketogenní dieta, je více známá  jako dieta proteinová. V poslední době je také populární u našich VIP jako je např. Veronika Freimanová, která má kladné zkušenosti s touto dietou.

Získej 300 Kč s Twistem

Přes Twisto nakupuješ hned a platíš, až se ti to hodí. Nyní za registraci 300 Kč jako dárek.
Chci získat 300 Kč

Jedná se o dietu vyvinutou pro rychlé spalování tělesných tuků. Tuto dietu lze doporučit všem, kteří chtějí rychle a účinně zhubnout a přitom se nechtějí cítit unaveně a bez energie.

Základy ketodiety

Základ této diety je postaven na vynechání cukrů a to především těch rafinovaných, což jak víme, je opravdu zlo. Dalo by se tedy říci, že se při této dietě konzumuje především zelenina, vhodně zvolené tuky a především potraviny bohaté na bílkoviny. Pokud budou ve vaší stravě sacharidy, tak potom maximálně 15-20 gramů za den.

Princip ketogenní diety

Sacharidy/cukry, jak určitě víte, jsou v našem těle využívány jako okamžitý zdroj pro dobití baterek, čili rychlý zdroj energie. Pokud ovšem budete dodržovat principy keto stravování, tak tělu bude tento zdroj chybět a tudíž se přeorientuje na spalování tuků, čemuž se říká ketóza.

Co je vlastně ketóza

Při ketóze se v těle nachází zvýšený počet tzv. ketolátek, které tlumí pocit hladu a navozují až euforický stav. A pokud se ptáte, proč je ketodieta, tak úspěšná, tak právě nyní jste si přečetli odpověd – právě kvůli zmiňovanému stavu euforie.
Ve stavu ketózy si tělo získává energii pomocí spalování ketonů, které si bere ze stravy a hlavně z uložených tukových zásob. A díky vysokému podílu bílkovin v této stravě váš organismus netrpí svalovým úbytkem, ke kterému jinak většinou při masivním hubnutí dochází.

Proteinová dieta – složení stravy

Strava by měla obsahovat 35-40 % bílkovin a zbytek energie by měl být tvořen tuky.
Jedno upozornění – než začnete zkoušet ketodietu a pokud si nejste jistí, tak se poraďte se svým lékařem. Určitě nelze tento typ diety využívat trvale. Po šesti týdnech je dobré vysadit a umožnit tělu přirozený systém spalování.
Při této dietě máte absolutní zákaz sacharidů. Pokud nedodržíte naprosté vynechání sacharidů, tak se vaše tělo do stavu ketózy nikdy nedostane. Tudíž si odpusťte na čas sklenku vína, mléko do kávy, hrášek, mrkev, kukuřici, sladkosti…. Zkrátka vše!

Co budete konzumovat

Veškeré maso – kuřecí, vepřové, hovězí i ryby. Máte povoleny mléčné výrobky – tvrdé sýry, másloA nesmíme zapomínat ani na vejce, ty jsou rovněž povoleny. Zelenina – především brokolice, salát, špenát, okurky, květák, cuketa, ředkev, lusky, zelí, kedlubny. V žádném případě – mrkev, hrášek, brambory.
Jak jsem již psala, velikou roli bude ve vašem jídelníčků hrát příjem tuků. Část přijímáte z masa, část bude např. z ořechů, které určitě také zařaďte do jídelníčku a rovněž omega 3 a omega 6 mastných kyselin.
Pokud vás proteinová dieta zaujala nebo s ní máte zkušenosti, tak se s námi určitě podělte v komentářích a klidně napište vaše tipy a recepty.